×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مسؤولان در مرحله “باید بشود” متوقف هستند/ راهبرد و سیاستگذاری واحد در تولید مسکن نداریم/قیمت تمام شده پاشنه آشیل مسکن‌سازی توسط دولت است

به گزارش چشمه لر ؛ صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در جلسه  بررسی وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن کشور و استان اردبیل در قرارگاه تخصصی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت:در رابطه با مباحث عمرانی، محورهای مواصلاتی و احداث مسکن، متأسفانه برخی مسؤولان در مرحله “باید بشود” متوقف هستند و فعل خواستن را ادا نمی‌کنند.

وی افزود:سیاست‌های متناقض در مورد مسکن باعث به وجود آمدن شرایط موجود کشور شده زیرا هر دولتی که سرکار می آید راهبرد و سیاستگذاری واحد در رابطه با تولید مسکن را دنبال نمی‌کند و همچنان که در دولت گذشته دیدیم به این کارگاه عظیم عمرانی و اشتغال آفرینی اعتقادی نداشتند.

نماینده مردم اردبیل اظهار داشت: در کل کشور بیش از ۵ میلیون نفر برای مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و در استان اردبیل نیز از ۹۷ هزار نفر داوطلب ۳۷ هزار نفر حائز شرایط شده‌اند.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده مسکن پاشنه آشیل مسکن‌سازی توسط دولت در آینده خواهد بود که مجلس و کمیسیون عمران بارها این مسئله مهم را گوشزد کرده و راهکارهای عملی نیز ارائه داده است، که امیدواریم مسؤولان گوش شنوا داشته باشند.

وی با بیان اینکه بجز بانک مسکن هیچ بانک دیگری همکاری لازم را برای انجام تعهدات خود در حوزه مسکن نشان نداده است. یاد آور شد: یکی دیگر از مشکلات حوزه مسکن برخی پیشنهادات غیر منطقی است، بطور مثال عده‌ای از مسکن ویلایی صحبت می‌کنند درحالی که هنوز در تأمین زمین مسکن طبقاتی معطل مانده‌اند؛ همچنان که در برخی از شهرهای اردبیل این امکان، شدنی نیست.

وی افزود: رئیس جمهور اگر می‌خواهد تولید مسکن تسریع شود باید مرتبا جلسات شورای عالی مسکن را دنبال کند تا دست وزیر برای اقدام عملی باز شود.

بدری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان رشته پزشکی در رابطه با مطالبات این دانشجویان ضمن قول برای جلسه تخصصی، گفت: وزیر فعلی بهداشت یکی از وزرای پاسخگوی دولت بوده و همواره پیگیر تحقق مطالبات نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم اردبیل اذعان داشت: در جلسه اخیر خود با آقای عین‌الهی نیز دستور اقدام برای ساخت ۵۰۰۰ مترمربع ساختمان آموزشی و خرید تجهیزات مورد نیاز دانشکده داروسازی اردبیل را اخذ و پیگیری‌های لازم برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل نیز انجام شد.

وی افزود: برای اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد شخصا پیگیر ردیف بودجه در لایحه سال آینده بودم که محقق شد و امیدواریم تا شهریور ماه سال ۱۴۰۲ راه‌آهن میانه به اردبیل به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.