×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه بذر قارچ خوراکی سرعین کلنگ‌زنی شد

به گزارش چشمه لر ؛صبح جمعه در سفر استاندار اردبیل به شهرستان سرعین و در گام نخست کلنگ احداث مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه تولید بذر قارچ خوراکی در سرعین به زمین زده شد تا این واحد تولیدی بتواند در مدت یک سال شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: این واحد تحقیق و توسعه در مدت یک سال عملیاتی خواهد شد و ظرفیت تولید آن یک‌هزار و ۲۰۰ تن بذر با کیفیت قارچ خوراکی خواهد بود.

خلیل نیکشاد تصریح کرد: ۳۰۰ تن مصرف استان و مابقی این تولیدات به بازار داخلی و خارجی عرضه خواهد شد و سعی ما بر این است تا در این مجموعه مرغوب‌تری و با کیفیت‌ترین محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی به فعالیت مناسب تولید قارچ در سرعین اشاره کرد و گفت: در مراحل مختلف طرح‌های توسعه‌ای تولید کمپوست و بذر قارچ خوراکی در سرعین مورد توجه قرار گرفته به طوری که این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان توان تولید خود را افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظرفیت تولید کمپوست را در این مجموعه ۲۵ هزار تن در گام اول اعلام کرد و افزود: این ظرفیت تا ۳۵ هزار تن قابل افزایش است و امیدواریم در کنار تولید کمپوست زمینه تولید بذر قارچ خوراکی نیز فراهم آید.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ واحد تولید صنعتی قارچ خوراکی در استان اردبیل وجود دارد که ظرفیت این مجموعه‌ها بیش از ۲۰ هزار تن است.

وی به مجهز شدن این مجموعه‌ها به دانش نوین و تکنولوژی‌های مدرن اشاره کرد و ادامه داد: ورود به تکنولوژی‌های پاک و دانش‌بنیان از رویکردهای جهاد کشاورزی است که در این بخش توانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

راه‌اندازی بزرگترین گلخانه تولید گل رز در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در سرعین به عنوان بزرگترین واحد گلخانه‌ای گل رز به مساحت یک هکتار اشاره کرد و گفت: این مجموعه به شکل هیدروپونیک تولیدات خود را انجام می‌دهد.

نیکشاد اضافه کرد: از سال ۹۸ تولید این مجموعه گلخانه‌ای آغاز شده و در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش تولید به یک میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه گل رز هلندی در این گلخانه هستیم.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر توسعه گلخانه‌ها مورد توجه قرار گرفته تا ما بتوانیم ورود مناسبی را به بازارهای هدف به ویژه روسیه و آسیای میانه داشته باشیم.

استاندار اردبیل در سفر به سرعین علاوه بر بازدید از واحدهای تولید بذر و کمپوست قارچ خوراکی، از واحد تولید محصولات صنعت ساختمان در سرعین بازدید کرد که طرح توسعه این پروژه در قالب تولید نیوجرسی اتوبانی، دکوراتیو ساختمان، بتن آماده و تیرهای چراغ برق در حال انجام است که این طرح توسعه‌ای در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید حامد عاملی همچنین از کارخانه تولید یک واحد آب معدنی در سرعین و گلخانه در حال احداث نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.