×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مدیران کل اردبیلی که ده‌ها مجوز نانوایی دارند| تخلفات گسترده در حوزه آرد و نان

به گزارش چشمه لر؛ به نقل از بازار بهنام اسمعیل‌زاده، اظهار کرد: ارزان‌ترین نان را در سطح دنیا، در استان اردبیل داریم به طوری که قیمت هر بربری یک‌هزار تومان است که برخی از افراد با خرید پنج نان به وزن ۲ کیلوگرم آن را به عنوان غذای دام‌ها با نرخ ۲ تا سه برابری به فروش می‌رسانند به طوری که هر کیلو قیمت نان خشک ۱۲ هزار تومان است که با خرید پنج بربری می‌توانند ۲۴ هزار تومان سود به جیب بزنند.

وی تصریح کرد: مسئولان به جای بازرسی‌های روزانه از نانوایی‌ها بهتر است از همین مسیر و همچنین خروج آرد از معبر کارخانه‌های آرد تخلفات را پیگیری کنند تا به نتایج قابل تأملی برسند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان اردبیل گفت: چگونه یک نانوا با تهیه نان از یک بسته آرد ۱۲۰ هزار تومان درآمد کسب می‌کند در حالی که اگر فروش آزاد آرد را خارج از شبکه داشته باشد، درآمد حاصله به ۲۸۰ هزار تومان می‌رسد.

اسمعیل‌زاده افزود: در چنین شرایطی کمتر نانوایی حاضر می‌شود با در نظر گرفتن هزینه‌های آب، برق، گاز، کارگر و خمیر مایه و صدها زحمت دیگر تولید نان داشته باشد که از همین رو نانوایان فروش آرد را به صرفه‌تر از تولید نان می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته در یک فرصت‌طلبی عجیب مجوز نانوایی‌ها به آقازاده‌ها داده شده و برخی از مدیران کل همین استان ده‌ها مجوز نانوایی دارند که هیچ ارگان نظارتی به این امر نظارت نمی‌کند.

اسمعیل‌پور اضافه کرد: در تعزیرات نیز به پرونده‌های بیشتر از ۱۰ بسته آرد رسیدگی نمی‌شود و عمده رسیدگی‌ها مربوط به نانوایی‌های خرده پا است که مجبور هستند به خاطر برخی ایرادات جریمه‌های سنگینی را نیز پرداخت کنند.

وی بیان کرد: در همین شهر اردبیل در سایه تخلفات گسترده در حوزه آرد و نان و مجوز نانوایی، افرادی به نان و نوایی رسیدند در حالی که نانوایان اصلی و خبازان زحمتکش این شهر همچنان در تأمین درآمد و هزینه‌های سنگین زندگی و کار خود با هزاران مشکل و گرفتاری روبه‌رو هستند.

اسمعیل‌پور ادامه داد: بنده بارها به مسئولان امر اعلام کردم که در رده‌های بالاتر جلوی تخلفات را بگیرند و اجازه ندهند تا در نان مردم به عنوان قوت قالب عده‌ای به دنبال منفعت‌طلبی و سودجویی باشند.

انتهای پیام/بازار

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.