×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

لازمه اقتصاد دانش بنیان توسعه زیست بوم فناوری در استان اردبیل است

به گزارش چشمه لر ؛به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل ؛ اولین رویداد تانا با حضور معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری اردبیل ، مسیولین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان ، شرکت های دانش بنیان و فناوران در مجتمع فدک برگزار شد.

یوسف عباسپور، رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان اظهار کرد: ما برای اینکه بتوانیم به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم بایستی زیست بوم فناوری را در استان توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر ما شاهد تلاش بازیگران این اکوسیستم بودیم، گفت: افزود: ما برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان نیاز داریم تمام بازیگران اکوسیستم پای کار بیایند و تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنند.

عباسپور در ادامه تصریح کرد: در این زیست بوم فناوری و نوآوری عوامل مختلفی از جمله کریدورهای توسعه و صادرات، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها ، دانشگاه ها و سایر دستگاه های اجرایی دخیل هستند و با همکاری و مشارکت آنها می توانیم شاهد توسعه کوثر فناوری و نوآوری در داخل استان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه رویداد تانا رویداد توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان است و گفت: این رویداد با حمایت معاونت فناوری و نوآوری و با راهبری و سیاست گذاری قرارگاه اقتصادی دانش بنیان و با اجرای پارک علم و فناوری و با همکاری سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از ماه ها قبل شروع شده است و در این رویداد از نیازهای فناورانه احصا شده جمع بندی می نماییم.

وی افزود: در این رویداد ۱۷۰ نیاز فناورانه از مراکز تولیدی و دستگاه های اجرایی و کلیه سازمان های اجرایی احصا شد و به فناوران و شرکت های دانش بنیان و ایده پردازان از طریق اطلاع رسانی های مختلف و سایت نیازها اطلاع رسانی شد و جمعا ۷۱ پروپوزال به این رویداد ارسال شد.

کاظم دبیر، معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری اردبیل در این رویداد گفت: استانداری اردبیل نقش اساسی را برای پارک علم و فناوری اردبیل قایل است و ۱۰ درصد از اعتبارات استان را به پارک علم و فناوری اردبیل اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند پایین بودن میزان بهره وری در این کشورها از جمله ایران است.

معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی در استان می تواند میزان بهره وری را در کشور و همچنین استان افزایش دهد.
دبیر گفت: برای افزایش بهره وری بایستی صاحبان فکر و اندیشه و ایده با صاحبان مسئله ، ثروت هماهنگ شوند و با هم افزایی و با حمایت می توان منابع، سطح بهره وری و زمان را نیز افزایش داد.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.