×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قیمت نفت از ۱۱۷ دلار عبور کرد

به گزارش چشمه لر،امروز نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر تحولات اوکراین و روسیه افزایش قیمت داشت زیرا سرمایه گذاران با نگرانی از کاهش عرضه در روزهای آینده، خریدهای خود را افزایش داده اند. از سوی دیگر شوک تورمی که علائم آن ظاهر شده گرایش به سمت خرید نفت و دیگر کالاهای اساسی و نیز سهام بازارهای بورس را بیشترکرده است.

قیمت نفت برنت تنها در روز جاری بیش از ۴ دلار رشد کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت ۱۱۷ دلار و ۸ سنت در لحظه  انتشار خبر معامله می شود.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم از این افزایش ها عقب نماند و هر بشکه از این نوع نفت با رشد ۳.۸۶ دلار به قیمت بشکه ای ۱۱۴ دلار و ۴۶ سنت به فروش می رود.

سایر فرآورده های نفتی از گازووئیل و بنزین گرفته تا نفت کوره رشد قیمت داشتند.

مناقشات بین اوکراین و روسیه نشانه ای از تورم جهانی را بروز داده و سرمایه گذاران خریدهای خود را نه تنها در مورد طلای سیاه بلکه در سهام بازارهای جهانی افزایش داده اند که منجر به افزایش قیمت ها شده است.

«شان اولیور» رئیس سرمایه گذاری راهبردی در AMP با بیان اینکه سرمایه گذاران از بروز شوک تورمی به شدت نگران هستند، گفت: «روسیه حدود ۳۰ درصد گاز و نفت وارداتی اروپا را تامین می کند که حدود ۱۱ درصد کل تولید نفت جهانی است.»

وی می گوید: ما در پیش بینی آتی قیمت کالاهای اساسی بازنگری کرده ایم و به دلیل تحولات اوکراین و روسیه قیمت ها را حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بالاتر برآورد کرده ایم.

شرکت های نفتی برآورد می کنند که پس از تحریم های گسترده ای که علیه روسیه انجام شده عرضه نفت از سوی این کشور بزرگ تولید کننده به بازارهای جهانی کمتر شود.

از سوی دیگر سیگنالی که برای ایجاد شوک تورمی در بازار شکل گرفته فدرال رزرو آمریکا را وادار کرده که احتمالا نرخ بهره را در این کشور افزایش دهد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا روز گذشته اعلام کرد: که احتمالا نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد افزایش دهد و اگر تورم بیشتر شود امکان افزایش بیشتر نرخ تورم هم وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.