×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فشار خون اردبیلی های بالا است

به گزارش چشمه لر ؛معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۷ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در جمعیت استان شناسایی شده و تحت مراقبت است که در صورت عدم کنترل بیماری، در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی قرار می‌گیرند.

محمد جعفرزاده افزود: بیماری‌های قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا، ایران و همچنین در استان اردبیل است، به‌طوری‌که این بیماری‌ها با ۱۸/۵ میلیون مرگ در سال، رتبه اول علل مرگ و میر را در جهان به خود اختصاص داده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: عوامل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است که به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قندخون بالا و کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی و خطرات تخریب کننده سلامت قلب تظاهر می‌کنند.

جعفرزاده با اشاره به نامگذاری روز جهانی قلب امسال، با شعار «سلامت قلب، سلامت جامعه» تاکید کرد: برای حفظ و ارتقاء سلامت قلب لازم است با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده مانند مقابله با فشارهای روانی، کنترل فشارخون، عدم مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت بدنی روزانه، سلامت قلب خود را حفظ کنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.