×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

عزم راسخ مسؤولان نظام در مبارزه با فساد/ میزان قاچاق کالا و ارز در استان ترانزیتی اردبیل بسیار کم است

به گزارش چشمه لر؛سعید جلیلی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره «۸ فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان چهار ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، مبارزه با فساد را وظیفه مشترک نظام و ملت دانست و بیان کرد: موضوع مبارزه با فساد و کالاهای قاچاق شعاری و تبلیغی نیست بلکه مسؤولان نظام در مبارزه با فساد عزم راسخ داشته و مصمم هستند.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و مسؤولان کشور در زمینه مبارزه با فساد وظیفه دارند و اگر دولت سازوکارهای مقابله با فساد را فعال‌تر کند، شاهد کاهش فساد و قاچاق کالا در کشور خواهیم بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی با بیان این‌که در مبارزه با فساد، پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: فساد مخل رفاه مردم و مانع پیشرفت کشور است و پیشگیری از وقوع فساد یکی از اصلی‌ترین وظایف قوای ۳گانه است.

جلیلی با اشاره به نقش مهم قوای ۳گانه در مبارزه با فساد، ادامه داد: در بحث مبارزه با فساد نباید تسامح وجود داشته باشد، چراکه تسامح با مفسدان و مسؤولانی که تسامح می‌کنند هر ۲ مانع جدی مبارزه با فساد در کشور است.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با فساد باید از هیاهو و شعار پرهیز کرد و این اصل بسیار مهم است که اگر صورت مسأله مبارزه با فساد خوب فهمیده شود، مبارزه با آن هم آسان خواهد بود.

نقش موثر نظارت‌ها و کنترل‌های دقیق در استان اردبیل در آمار پایین قاچاق

محمدعلی مجتهدی‌نیا، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: استان اردبیل با داشتن ۱۲ شهرستان و مرز ۳۶۹ کیلومتری با جمهوری آذربایجان، استانی ترانزیتی است اما قاچاق کالا و ارز در آن به ندرت اتفاق می‌افتد.

مجتهدی‌نیا ادامه داد: اغلب قاچاقچیان نیز بر این باورند که در محدوده استان اردبیل نمی‌توان با توجه به نظارت‌ها و کنترل‌های دقیقی که انجام می‌شود، کالای قاچاقی را جابه‌جا کرد.

وی ضرورت همراهی مسؤولان و آحاد مردم را در مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز به‌عنوان مطالبه فراگیر یادآور شد و گفت: هر چند کم‌ترین آمار قاچاق را در استان اردبیل شاهد هستیم اما در مناطق مرزی و گمرکی با قاچاق سوخت و برخی دیگر از کالاها روبه‌رو هستیم که با دقت و نظارت بیش‌تر برای کاهش آمارها در این حوزه تلاش می‌کنیم.

پایان پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.