×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سفیر چین: استان اردبیل را معرفی خواهم کرد

به گزارش چشمه لر ؛سیدحامد عاملی در جریان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، در دیدار با سفیر چین در ایران اظهار کرد: در استان اردبیل طرح اتصال راه‌آهن اردبیل به روسیه و آسیای مرکزی برنامه‌ریزی شده و در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است که با توجه به توسعه روابط میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های حوزه ریل کشور چین در قالب فاینانس، همکاری در پروژه مذکور را بررسی کنند.

وی افزود: استان اردبیل سالانه بیش از ۵میلیون گردشگر داخلی و خارجی را پذیرا است و با توجه به همکاری یکی از شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی با کشور چین در بخش گردشگری، با شرکت مذکور مذاکرات لازم انجام شده است که پس از شروع فعالیت در سطح استان، مقصد بخشی از گردشگران کشور چین، استان اردبیل باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همچنین برگزاری جلساتی در آینده نزدیک میان مسؤولان و سرمایه‌گذاران استان اردبیل با سفیر کشور چین در ایران پیشنهاد می‌شود تا برای همکاری‌ها در حوزه‌های صنعت، عمران، گردشگری، کشاورزی و… هماهنگی‌های لازم انجام شود.

سفیر چین: استان اردبیل را معرفی خواهم کرد

چانگ هوآ، سفیر جمهوری خلق چین در ایران هم در این نشست با تشکر از مهمان‌نوازی و خون‌گرمی مردم استان اردبیل بیان کرد: اردبیل یک شهر با تاریخ بسیار غنی و کهن بوده و مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنای تاریخی بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

سفیر چین در ایران ادامه داد: از همکاری کشور چین با استان اردبیل و برگزاری جلساتی در رابطه با این موضوع در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت و… استقبال می‌شود.

هوآ گفت: از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و استان اردبیل بسیار لذت بردم و پس از پایان این سفر ۳ روزه، استان اردبیل را معرفی و توصیه خواهم کرد که به این استان سفر کنند تا از طبیعت زیبا و آثار باستانی لذت ببرند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.