×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

راه آهن اردبیل به پارس آباد از گفتار تا عمل

به گزارش چشمه لر؛ساوالان خبر: سال ۱۳۹۰ بود که مدیر کل وقت راهداری از اخذ مجوزهای لازم به ویژه ماده ۳۲ بودجه سالانه، برای اجرای طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد خبر داد.

احداث راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد راحت تر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت اتصال این راه آهن را به شمال استان یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط مالی دولت بهتر است احداث این خط ریلی به بخش خصوصی سپرده شود تا با بهره‌برداری ۳۰ ساله مردم استان از مزایای این خط ریلی بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به انجام مطالعات و طراحی پروژه اشاره کرد و گفت: در کمتر از دو سال می‌توان این خط ریلی را اجرایی کرد چرا که مسیر راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد بسیار هموار و مسطح است.

عاملی با ابراز گلایه از وضعیت راه اردبیل به سمت پارس‌آباد به عنوان جاده و مسیر قتلگاه افزود: شخصاً زمانی که حوادث و تصادفات منجر به تلفات را در این مسیر می‌شنوم، آزرده خاطر شده و از داغدار شدن خانواده‌ها متأسف می‌شوم که ضروری است هر چه سریع‌تر چهار خطه اردبیل به سمت پارس‌آباد تکمیل و راه‌اندازی شود.

اعتبار راه آهن پارس آباد از محل تبصره ۱۸ است

صدیف بدری نماینده اردبیل گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه و طرح اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان از طریق پارس‌آباد مغان قطعی است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌شود.

وی اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا پارس‌آباد مغان کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

او اضافه کرد: مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

بدری اظهار داشت: اعتبارات تبصره ۱۸ با همت دولت سیزدهم عملیاتی شد و جای تقدیر دارد، اما مدت جذب این اعتبارات و سایر اعتبارات مصوب استان اردبیل تا آخر تیرماه مدت زمان بسیار کمی است و ما خواستار افزایش این مدت زمان هستیم.

وی افزود: بحث محدودیت منابع بانک‌های استان اردبیل نیز از دیگر معضلات موجود و تاثیرگذار در معیشت و اقتصاد مردم استان بوده و باید فکر اساسی برای بهره‌مندی از منابع بانکی در استان‌های کم‌برخوردار همچون اردبیل شود.

مهندس بدری افزود: در سفر هیئت دولت به استان حدود ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد و در کنار تلاش برای جذب اعتبار از سایر منابع، از دولت خواسته‌ایم تا این پروژه حتما پس از پایان به سمت پارس آباد تداوم یابد تا شاهد اتصال خط ریلی جنوب به شمال کشور از مسیر استان اردبیل باشیم.

وی بیان کرد: اعتبار اجرای طرح راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز در بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف شده است و وزارت راه و شهرسازی باید با سرعت بیشتری جهت اتمام راه‌آهن اردبیل و شروع عملیات اجرایی آن اقدام کند.

بدری گفت: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

میر کاظم موسوی هم بیان کرد: اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه جزء اولویت‌های اصلی استان است و در ادامه اتصال این خط ریلی به پارس‌آباد می‌تواند استان اردبیل را از بن بست خارج کرده و به کریدور شمال به جنوب کشور تبدیل شود.

علی نیکزاد نماینده دیگر اردبیل هم خاطرنشان کرد: در تلاش خواهیم بود امسال مجوز ماده ۲۳ برای راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد اخذ و یک هواپیما برای بهبود وضعیت پروازهای استان در اردبیل مستقر شود.

وی افزود: پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه و پس از آن راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد و اتصال این مسیر به خطوط ریلی بین‌المللی، از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

نیکزاد افزود: مردم استان انتظار دارند تا پایان امسال سوت قطار را بشنوند و در کنار آن با اتمام مطالعات و تکمیل کارهای مهندسی انجام شده، راه آهن اردبیل – پارس‌آباد شروع شده و به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه باشد.

ریل راه آهن

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.