×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دریافت ۲۰۸ اثر در کنگره بین‌المللی شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری»
میلاد آتشگاهی پور

به گزارش چشمه لر سرعین، قاسم مزین مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: ۱۰۲ شاعر در استقبال ارزنده از کنگره بین‌المللی شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» تعداد ۲۰۸ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل افزود: هنرمندان و شاعران با توجه به جایگاهی که سردار دل‌ها در بین مردم تمام دنیا دارد استقبال شایسته‌ای از فراخوان کنگره داشتند طوری که علاوه بر شهرهای مختلف کشور، از کشورهایی همچون روسیه، آلمان، قزاقستان، ترکیه، آذربایجان و … آثاری به دبیرخانه فرستادند.

قاسم مزین اضافه کرد: از آثار رسیده به دبیرخانه، بیشترین مشارکت از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان است و از بین کشورهای خارجی نیز جمهوری آذربایجان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.

مزین گفت: داوری آثار این کنگره توسط اساتید برجسته استانی انجام می‌شود و اختتامیه نیز هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. همچنین آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر «اوره‌ک‌لر سرداری» با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر می‌شود.

گفتنی است کنگره بین‌المللی شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» به همت حوزه هنری استان اردبیل و با مشارکت سپاه حضرت عباس(ع) استان، مرکز فرهنگی قفقاز، صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه(س)، مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان، بسیج هنرمندان استان و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.