×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دانشجویان سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص تأمین اجتماعی را مطالبه کنند/ تامین اجتماعی را با ۹۰ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفتیم ؛ اکنون۸۸ هزار میلیارد بدهی تسویه شده است

به گزارش چشمه لر ؛میرهاشم موسوی در جلسه شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل اظهار داشت: در سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص تامین اجتماعی دقیقا چالش ها ی حوزه رفاه عمومی نقطه زنی و برای ارتقا رفاه جامعه راهکار ارائه شده است ؛بهترین خط مطالبه گری از این سازمان را می توان حول این سیاست ها متصور شد و دانشجویان بعنوان نخبگان جامعه در خط مقدم مطالبه گری این سیاست ها را از مسئولان کشوری و استانی بخواهند.

وی با بیان اینکه در باب عدالت کارهای بزرگی انجام گرفته اما به آن آرمان دینی که داریم نرسیده ایم افزود: عدالت یکی از مولفه های مهم و اساسی حاکمیت دینی است گرچه تمامی رکن ها مثل استقلال و آزادی و… از اهمیت و جایگاه والایی برخوردارند اما تنظیم گری تمامی این موارد در پیاده سازی عدالت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: تامین اجتماعی اصلی ترین ،والاترین و سرلوحه امور و مولفه کاری خود را پیش از هر گونه ارایه خدمات ، پیاده سازی و تحقق عدالت را ترسیم کرده است زیرا با محقق شدن این اصل بقیه اصول کاری نیز به سرانجام مطلوب خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در جهاد تبیین لازم هست دستاورد های نظام را هم بگوییم و اینکه صرفا نیمه خالی لیوان را برجسته کنیم درست نیست، بلکه با ارزیابی کاستی ها از داشته های خود نیز باید حفاظت کنیم؛ باید توجه داشته باشیم که پیش از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه بودند اما امروز به برکت انقلاب ۷۳ درصد تحت پوشش بیمه اجتماعی و تقریبا ۱۰۰ درصد مردم عزیز ایران اسلامی زیر چتر بیمه درمانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه با ۵۰ هزار طرف قرارداد ۴۵ میلیون نفر خدمات درمانی از تامین اجتماعی دریافت می کنند افزود: پیش از انقلاب امید به زندگی ۵۵ سال بود که بعد از انقلاب به سن ۷۶ سال رسیده است در حوزه درمان قبل انقلاب تنها ۲۰ مرکز داشتیم اما امروز ۳۸۸ مراکز تخصصی و فوق تخصصی که ۸۷ مورد آن بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی را شامل می شود که منطقه نمونه است.

موسوی گفت: نزدیک ۱ میلیون نفر در مدیریت جدید تحت پوشش اجتماعی قرار گرفته است و بیمه دانشجویان و زنان که بعنوان اصلی شکل دهنده آینده جامعه کشور اند تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور گفت: تصویر ارائه شده از شستا باید نمودی از طهارت اقتصادی باشد،متاسفانه در سالهای اخیر رانت ها و دست درازی های چند صد میلیاردی انجام شده است که البته رئیس قوه قضائیه دستور ویژه برای رسیدگی به پرونده های تامین اجتماعی داده اند.

وی اذعان داشت: بیش ۵۰ درصد بازنشستگان ما بازنشستگی پیش از موعد شده است و جمعیت مولد جامعه که می تواند اقتصاد کشور را رشد ببخشد زودهنگام از محیط کار خارج می شوند که در این زمینه باید تدبیر خاصی نمود.

موسوی گفت: در این مدت کوتاه بیمه زوجین نابارور ، بیماران خاص همچون بیماران پروانه ای ، اوتیسم تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی افزود: در شرایطی تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم که متاسفانه بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد بدهی داشت و از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ ابر بدهکار بانکی بودیم اما در وضعیت فعلی ؛از وهله اول استقراض بانکی را محدود کرده ایم و ۷ ماه بدون استقراض پیش رفته ایم و با عنایت خداوند متعال ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی خود را تسویه کرده ایم.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.