×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دامداران مراقب باشند؛ تب برفکی در کمین است / بیماری به انسان منتقل نمی شود

 صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چشمه لر سرعین، اظهار داشت:با توجه به شناسایی چندین کانون بیماری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله استان اردبیل و در راستای محدود سازی و جلوگیری از گسترش بیماری، ضمن هشدار جدی،  از دامداران ، دامپروران و روستائیان در خواست دامهای خود را در اسرع وقت بر علیه این بیماری واکسینه کنند.

وی افزود: با تمهیدات انجام شده واکسن این بیماری به اندازه کافی تأمین و در کلیه مراکز و درمانگاههای بخش غیردولتی دامپزشکی موجود است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد و دامداران می توانند با مراجعه به این مراکز دامهای خود را واکسینه نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیر دامهای زوج سم است و ویروس آن به اندازه ای قوی است که خیلی راحت به دامهای سالم از طریق بزاق ، دهان ، هوا و حتی فضولات حیوان آلوده سرایت می کند ولی این بیماری قابل انتقال به انسان نیست.

صالحی اظهار کرد: با مد نظر قرار دادن ضرر و زیان اقتصادی ناشی از تلفات دامها در برابر این بیماری که در سالهای قبل با اپیدمی سنگین آن مواجه بودیم انتظار می رود دامداران هشدارهای دامپزشکی را جدی بگیرند تا از همه گیری مجدد آن پیشگیری شده و حجم بیشتری از جمعیت دامی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بیماری تب برفکی یا همان داباغ در اصطلاح محلی هیچ درمانی ندارد و دامداران برای درامان ماندن دامهای سالم از این بیماری ضمن انجام واکسیناسیون بر علیه بیماری رعایت موارد بهداشتی ، قرنطینه ، امنیت زیستی و ضدعفونی کردن محوطه نگهداری از دامهای خود را جدی بگیرند.

 

انتهای پیام/ت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.