×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تولید ۷۰ هزار تن سیر در پارس‌آباد

به گزارش چشمه لر ؛جابر جهان‌بین اظهار کرد: پارس‌آباد در چند سال اخیر جز قطب‌های تولید سیر کشور به حساب می‌آید که با کیفیت مناسب سیر خشک و تر تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پارس‌آباد به زیر کشت این محصول رفته است، تصریح کرد: ۲۷ هزار نفر در عملیات کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان مشغول فعالیت بوده و از این راه امرار معاش کردند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: تولیدات با کیفیت سیر در این شهرستان علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، برای صادرات به واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی ارسال شده تا بخشی از تولیدات با قیمت مناسب صادر شود.

جهان‌بین به پایین بودن قیمت این محصول و گلایه کشاورزان اشاره کرد و افزود: هر چند در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا قیمت این محصول روند رشد مناسبی پیدا کرده بود اما در ۲ سال اخیر کشاورزان از قیمت این محصول در بازار راضی نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نسبت به ۲ سال گذشته میزان تولید این محصول ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و کشاورزان به جای کاشت سیر، به کاشت کلزا و گندم روی آوردند.

جهان‌بین اضافه کرد: علاوه بر عرضه این محصول به صورت تازه‌خوری، شاهد ارسال مازاد تولید سیر به واحدهای فرآوری و خشک‌کنی هستیم تا امکان صادرات آن به خارج از کشور فراهم آید.

وی بیان کرد: هر چند کشاورزان با نرخ پایین‌تر از ۱۰ هزار تومان محصولات خود را به فروش می‌رسانند اما عرضه آن به قیمت ۲ تا سه برابری در داخل و صد درصدی در خارج از کشور عرضه شده و امکان ارزآوری را برای کشور فراهم کرده است.

جهان‌بین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برداشت سیر از ۱۶ اردیبهشت در پارس‌آباد آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ضرورت توسعه صنایع تبدیلی را در این بخش ضروری اعلام کرد و گفت: با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران توسعه صنایع تبدیلی می‌توان در این بخش به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.