×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تولید عسل از ۶۳۰۰ کلنی در سرعین/عسل خالص عرضه می‌کنیم

به گزارش چشمه لر ؛محمد حسنی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مراکز تولید و عرضه عسل در شهرستان سرعین اظهار کرد: عسل سبلان به عنوان یکی از ۱۰ محصول راهبردی کشور برای صادرات، ثبت جهانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سرعین در دامنه کوه سبلان به دلیل تنوع گونه‌های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی یکی از قطب‌های تولید عسل در استان اردبیل بوده و محل کوچ بسیاری از زنبوردار های کشور در فصل بهار و تابستان می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین تصریح کرد: عسل سبلان شامل عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از جمله مرغوب‌ترین گونه‌های عسل طبیعی برداشت شده از دامنه کوه سبلان بوده و هر یک خواص منحصر به فردی دارند.

حسنی افزود: در حال حاضر علاوه بر زنبورداران مهاجر ۹۳ زنبوردار بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کندو با تولید سالانه بیش از ۹۸ تن و اشتغال‌زایی ۷۵ نفر در محدوده شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: در سال‌های اخیر تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه مربوطه باعث ارتقای کمی و کیفی محصول عسل تولیدی منطقه شده و جا دارد در زمینه فرآوری و بسته بندی عسل متناسب با نیاز بازار هدف اقدام لازم صورت گیرد، در همین راستا یک واحد بسته بندی عسل به ظرفیت ۱۰۰ تن در سال اخیراً احداث و فعال شده است.

حسنی بیان کرد: شهرستان سرعین به لحاظ استعداد و قابلیت‌های موجود ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری علاوه بر تأثیر در گرده‌افشانی نباتات برای افزایش کمی و کیفی عسل تولیدی و مشتقات آن را داشته و ضرورت سرمایه‌گذاری را بیش از پیش دارد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید عسل در کشور است که سالانه به طور میانگین بیش از هفت هزار تن عسل تولید می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.