×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تأکید بر فرهنگ‌سازی مطالعه در بین نسل جوان/ تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای تسریع می‌شود

به گزارش چشمه لر ؛سیدحامد عاملی در نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های استان اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته فرهنگ مطالعه در بین کلیه آحاد جامعه نهادینه شده و لازم است این فرهنگ آن‌گونه که باید، در بین نوجوانان و دانش‌آموزان ما نیز به‌طور عملی ترویج و عملی شود.

وی با بیان این‌که فردی که دانایی دارد زندگی با کیفیت‌تری دارد، افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم آگاه‌سازی لازم را در خصوص ارزش و اهمیت مطالعه در بین جامعه و دانش‌آموزان انجام دهیم که باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی آموزش‌وپرورش و کتابخانه‌های استان اردبیل در این زمینه عملی شود.

مفاخر حوزه فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی تجلیل شوند

استاندار اردبیل تصریح کرد: مدیریت مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان و ترغیب به کتابخوانی، فعال نگه داشتن کتابخانه‌های مدارس در فصل تابستان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و همچنین باز بودن کتابخانه‌های عمومی در بعدازظهرهای تابستان نیز از جمله موارد مهم برای فرهنگ‌سازی و ترغیب مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

عاملی با تأکید بر تجلیل از مفاخر حوزه فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی و افرادی که اقدامات ویژه‌ای در امر فرهنگ‌سازی کتاب داشته‌اند، گفت: لازم است برای نام‌گذاری کتابخانه‌ها هم چارچوبی مشخص تعیین شود و در انتخاب این نام‌ها از اسامی مفاخر زنده هم استفاده شود و الگوها تا زنده هستند معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کتابخانه‌سازی در شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد و آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل مورد تأکید بوده و اعتبارات این پروژه‌ها تأمین می‌شود.

پایان پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.