×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تأهل در زمان تحویل شرط ثبت‌نام مجردها در نهضت ملی مسکن

به گزارش چشمه لر ؛محمد زارع حسین‌زاده صبح شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد: در حوزه تأمین زمین برای اراضی نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن حدود ۱۰۰ هکتار اراضی دولتی توسط راه و شهرسازی با طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، تأیید شورای برنامه‌ریزی و اخذ مجوز ماده پنج شورای عالی معماری زمین در اختیار این طرح قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین زمین در تمامی شهرستان‌ها انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: در اکثر شهرها تأمین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در شهر اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و تلاش می‌شود با اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق، گاز و زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن فراهم شده است، گفت: سقف تسهیلات مسکن بر پایه مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن، در مناطق مختلف تعیین شود.

حسین‌زاده افزود: احداث مسکن برای ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت آورده متقاضیان بوده چرا که این طرح تقاضامحور است و هر چه واریزی متقاضیان بیشتر باشد، تعداد واحد بیشتری احداث می‌شود.

وی از ثبت‌نام ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند که ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر از بین این افراد واجد شرایط مسکن شناخته شدند.

حسین‌زاده به ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۲۳ سال اشاره کرد و ادامه داد: با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و واگذاری‌ها به سرعت انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار است در استان اردبیل ۸۰ هزار واحد مسکونی احداث شود که بر این اساس در بازه زمانی چهار ساله هر سال ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان احداث خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان اردبیل چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی شد که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن مربوط به شهرستان اردبیل در شهرک‌های اندیشه، نیایش و الهیه است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.