×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بی‌انگیزگی جوانان به ازدواج دلیل فرهنگی دارد

به گزارش چشمه لر سرعین، به نقل از ایسنا، صدیف بدری در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر اردبیل در مجتمع فدک این شهر اظهار کرد: شرایط ازدواج در سال‌های اخیر متفاوت از سال‌های گذشته شده به گونه‌ای که هزینه‌های سنگین مراسم عقد و عروسی جوانان را دچار واهمه و وحشت کرده است.

وی تصریح کرد: در حالی که در گذشته شروع زندگی ساده و بسیار صمیمی و بی‌آلایش بوده، امروز در همان قدم اول شروع زندگی جوانان ما با انواع بدهی‌ها و پرداخت اقساط به بانک‌ها روبه‌رو می‌شوند در حالی که سادگی زندگی و ترویج ازدواج آسان می‌تواند در این باب راهگشا باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست برای تهیه جهیزیه و یا مهریه جوان تازه مشغول شده در مشاغل مختلف گرفتار تأمین و پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان باشد در حالی که از گذشته سبک زندگی ساده و کم هزینه به ما توصیه شده تا ما بتوانیم زندگی آرام همراه با آرامشی را تجربه کنیم.

بدری از خانواده‌ها خواست تا در ازدواج جوانان تسهیل ویژه‌ای را به وجود آورند تا امر ازدواج و شروع زندگی با گرفتاری‌ها و نارسایی‌های زیادی روبه‌رو نشود.

وی مصوبه مجلس را به عنوان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یادآور شد و افزود: در اجرای این طرح همه دستگاه‌ها مکلفند به وظیفه خود عمل کنند تا نسل جوان که موتور محرکه و توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود، بتواند در مسیر تشکیل خانواده با انگیزه و رغبت بیشتر حاضر شود.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برخی مشکلات زمینه‌ای را فراهم کرده تا جوانان کمتر به ازدواج راغب شوند که این موضوع هرم سنی و جمعیتی ما را از جوانی به سمت سالخوردگی سوق می‌دهد که در ۲۰ سال آینده آثار مشهود آن را به عینه خواهیم دید.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت در کنار بهره‌مندی جوانان از مسکن و اشتغال مناسب، معیشت آنها برطرف شده و بخش عظیمی از نگرانی خانواده‌ها نیز رفع خواهد شد.

بدری از دولت سیزدهم خواست تا در اجرای این طرح پیشقدم شده تا بسترهای اجرای آن با تهیه و تولید مسکن، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تأمین خوابگاه برای دانشجویان متأهل و سایر شرایط مهیا شود.

در این مراسم برنامه‌های متنوع و شادی برگزار و از دانشجویان فعال علمی، فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.