×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بزرگترین پارک آبی کشور در سرعین احداث می شود

به گزارش چشمه لر ؛ سهراب موسی زاده در گفت و گو با خبرنگار ساوالان خبر  گفت: بزرگترین پارک آبی کشور با در جوار پاساژ بزرگ و هتل پنج ستاره باغمیشه احداث و سال ۱۴۰۳افتتاح می شود.

 

پرداخت مالیات مشکل اصلی هتلداران سرعینی

وی بیان کرد: پرداخت مالیات‌های مختلف نه‌تنها مانع سرمایه‌گذاری‌ در تاسیس هتل‌های جدید می‌شود، بلکه ارائه خدمات به مشتریان را نیز با چالش روبه‌رو می‌کند.

مدیر مجموعه هتل و آبدرمانی ارشاد سرعین با یادآوری اینکه به‌طور کلی بر اساس قانون، هتلداران باید ۲ نوع مالیات پرداخت کنند؛ مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد. بر اساس مصوبه‌ای که سال ۱۴۰۰ تصویب شد، هتل‌های یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

موسی زاده عنوان کرد: شیوه دریافت مالیات از هتل‌ها به عامل بازدارنده‌ای برای توسعه صنعت گردشگری تبدیل شده است چنان‌که انگیزه سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری را کاهش می‌دهد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم نظام و دولت اگر مایل به رشد درآمدزایی و توسعه اقتصاد گردشگری هستند، باید به صنعت هتلداری معافیت طولانی مدت بدهند.

خواستار دریافت تسهیلات بانکی کم بهره هستیم

مدیر مجموعه هتل و آبدرمانی ارشاد سرعین گفت: حمایت‌های دولت باید همه جانبه باشد و همه دستگاه‌ها باید درگیر باشند متاسفانه این هم‌افرایی وجود ندارد به طور مثال همکاری بانک‌ها حداقلی است و ابدا کافی نیست.

موسی زاده با بیان این‌که صنعت هتلداری در ایران مظلوم واقع شده است، گفت: خصوصاً در دو، سه سال گذشته به سبب اتفاقاتی که افتاد، از شیوع ویروس منحوس کرونا و بسیاری از اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی دیگر در سطح جهان که به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی گردشگری تاثیر گذاشت، صنعت هتلداری خسارت‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.

 دستگاه‌های دولتی با گردشگری هم‌افزایی ندارند

وی افزود: خسارت های ناشی از کرونا آنقدر زیاد بود که اشتباه است اگر فکر کنیم با چند پیک سفر جبران می‌شود.

مدیر مجموعه هتل و آبدرمانی ارشاد سرعین افزایش دستمزد ها و هزینه‌های جاری و عدم تناسب آن با افزایش درآمدها را یکی از چالش‌های اساسی هتل‌ها در سال جاری دانست.

عضو هیات مدیره جامعه آبهای درمانی استان اردبیل افزود: کرونا اقتصاد صنعت گردشگری بویژه فعالیت واحدهای اقامتی استان را تحت شعاع قرار داده و به شدت به این بخش آسیب و زیان مالی وارد کرده است.

موسی زاده  یادآور شد: هتل داران مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه پس از گذشت یک سال و نیم، نه از سوی دولت قبل و نه از جانب دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است.

وی از مسئولان استانی و کشوری خواست به هر نحوه ممکن فعالان بخش گردشگری را مورد حمایت قرار دهند و بیش از این به ناامیدی تلاشگران این عرصه دامن نزده و به نوعی با ایجاد تسهیلات مناسب دلگرمی به فعالیت‌های این بخش ببخشند.

سرعین شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل است، این شهر به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.