×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برخورد قاطع با اخلالگران نظم امنیت و آسایش مردم/خطرآفرینان در چهارشنبه سوری آخر سال تا ۱۵ فرودین در بازداشت خواهند بود

به گزارش چشمه لر ؛به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۱ به منظور اتخاد تدابیر پیشگیرانه برای نوروز ایمن در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه، از تمام مجموعه های استانی در حوزه های مختلف در ارایه خدمت به مردم قدردانی نمود.
وی در ادامه با اشاره به تداخل مناسبت های ملی و مذهبی از جمله عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر اجرای دقیق برنامه ریزی و همکاری و هماهنگی استانی تاکید نمود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با قدردانی از خدمات بهداشتی ارایه شده در مرکز استان  بر لزوم ارایه و تقویت خدمات در مانی و بهداشتی در شهرستان ها تاکید کرد.
وی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه اخر سال بر لزوم هوشیاری مراجع نظامی و انتظامی برای شناسایی و برخورد با کسانی که اقدام به فروش مواد محترقه می کنند تاکید کرد.
حجت الاسلام کثیرلو با بیان اینکه صدا و سیما نقش ارزنده ای در اطلاع رسانی دارد گفت : باید از  ظرفیت فضای مجازی که بستری بسیار خوب برای آگاه سازی و اطلاع رسانی در حوزه های مختلف است بهره مندی مناسب صورت گیرد که می توان  از طریق تولید محتوای مناسب ضمن آگاهی دهی به مردم با هرگونه هجمه های دشمنان و بیگانگان مقابله ای قاطعانه صورت گیرد.
وی همچنین از برقراری کشیک های قضایی در مجتمع های قضایی سراسر استان در ایام تعطیلات خبر داده و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته با نیروی انتظامی و سایر نهاد های اطلاعاتی و امنیتی هماهنگی بسیار خوبی برای برخورد و صدور دستورات لازم قضایی به ویژه در برخورد با اخلالگران نظم و امنیت صورت گرفته است و با افرادی که در ایام تعطیلات به ویژه در چهارشنبه سوری با اقدامات و تحرکات  خطرناک امنیت و آسایش عمومی را خدشه دار  نمایند برخورد شده و افراد دستگیر شده تا پایان ۱۵ فروردین در بازداشت بسر خواهند برد.
رعایت نکات بهداشتی در استخر ها و آبگرم های معدنی شهرستان سرعین، نظارت و رصد قیمت کالا و خدمات در ایام عید، روان سازی ترافیک شهری و کنترل جاده های بین شهری، توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تعرض و تصرف به اراضی ملی از دیگر توصیه های رئیس کل دادگستری استان بود.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ابتدای این جلسه با توجه به مناسبت های پیش رو از جمله نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بر لزوم اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و آسیب ها و تهدیدهای احتمالی در این روز و اتخاذ  تدابیر  ویژه برای پیشگیری از  تصادفات جاده ای با توجه به افزایش تردد های بین جاده ای و نیز مقابله و پیشگیری با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروزی از مهمترین موضوعاتی است که دستگاه های متولی باید در این خصوص از آمادگی کامل در این ایام برخوردار باشند.
سپس عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن سال نو و چهارشنبه آخر سال  ضمن انتقاد از عملکرد برخی ادارات و سازمان ها در عدم  انجام وظایف ذاتی و قانونی گفت: در  حوزه تامین امنیت و آرامش عمومی اهمیت موضوع ایجاب می کند تا  مسئولان باید بیش از پیش آمادگی داشته باشند و هر گونه موارد تخلف را باید سریعا به مراجع قضایی گزارش نمایند و دستگاه قضایی هم  ضمن اتخاذ تدابیر لازم از جمله عدم اعطای  مرخصی برای مجرمین حرفه ای و سارقان در ایام تعطیلات  با هر گونه موارد ناامنی به ویژه در روز چهارشنبه آخر سال مطابق قانون به شدت برخورد می کند .
وی بر لزوم ضرورت تامین مایحتاج عمومی از جمله تامین و توزیع میوه و شیرینی  شب عید با قیمت مصوب دولتی و نیز آمادگی علوم پزشکی بر عرضه دارو در داروخانه ها در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.
ارایه گزارش مدیران و مسئولان ادارات مختلف در خصوص اقدامات پیشگیرانه در ایام نوروز از جمله؛ نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شهرداری، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و… از دیگر برنامه های این جلسه بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.