×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برای اولین بار در کشور/سیستم CAT 2 در فرودگاه اردبیل راه‌اندازی شد

به گزرش پایگاه خبری چشمه لر سرعین، به نقل از خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر دوشنبه برگزار شد، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: ما در فرودگاه اردبیل با ۲ مشکل وزش باد و هوای مه‌آلود به عنوان عوامل مؤثر در انجام پرواز و گاه کنسلی و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل روبه‌رو بودیم که تلاشمان بر رفع این ۲ مشکل و کاهش کنسلی‌های پرواز تا حد زیادی بوده است.

محمد قصابی تصریح کرد: در چند سال اخیر با اهتمام جدی مسئولان و نمایندگان استان تلاش کردیم تا باند اصلی فرودگاه اردبیل را تجهیز و راه‌اندازی کنیم که در این زمینه از تکنولوژی بومی و تمام ایرانی برای برقراری پروازهای ایمن در این فرودگاه استفاده شده است.

وی گفت: در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل با مجهز شدن به این سیستم امکان برقراری پروازها به شکل متنوع و در ساعات مختلف را دارد که انتظار می‌رود با استفاده از این تکنولوژی کنسلی و لغو پروازها تا ۷۰ درصد تقلیل پیدا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: سیستم روشنایی که در این فرودگاه به کار رفته برای اولین بار در کشور آن هم به شکل متخصصان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده که شامل سیستم کمک ناوبری و همچنین روشنایی مجهز به ال. ای. دی است.

قصابی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با نصب این سیستم که هزینه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به همراه داشته و اجرای آسفالت‌ریزی پلیمری و سایر تجهیزات و امکانات مدرن بتوانیم پروازهای مناسبی را به مقصد فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: پیش از این با احداث باند متقاطع تا حد زیادی مشکل وزش تندبادها در فرودگاه اردبیل برطرف شده بود که با اجرای این پروژه مشکل مه‌آلود بودن هوا و نارسایی‌های احتمالی در انجام پروازها نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

قصابی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل پروازهای بیشتری را به مقصد تهران، مشهد و سایر استان‌ها دایر کنیم و زمینه راحتی سفرهای هوایی را برای هموطنان مهیا کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل ادامه داد: با استقرار این سیستم انتظار می‌رود در اولین ساعات صبح و آخر شب پروازها به مقصد اردبیل انجام شده و ماندگاری پرواز را نیز در فرودگاه اردبیل شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.