×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

انتقال آبگرم سرعین به آلوارس به گردشگری زمستانی کمک می کند

به گزارش چشمه لر ،مهران اوچی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل با همت جهاد دانشگاهی و در قالب تیم تخصصی دانشگاهی به انجام رسیده و آماده اجرا در سطح استان است.

وی تصریح کرد: ما در این بازنگری سعی کردیم تا آسیب‌های احتمالی را در حوزه گردشگری مورد توجه قرار داده و برای گذر از چالش‌ها و مشکلات پیش رو راهکارها و اقدامات راهبردی مناسبی را ارائه کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل ترسیم افق ۲۰ ساله گردشگری استان را با نگاه آینده‌پژوهی ضروری خواند و گفت: پروژه‌های پیشران در این طرح ارائه شده که از جمله آن می‌توان به کمربند طلایی، توسعه پیست‌های گردشگری برای تقویت گردشگری زمستانی، تقویت نظام الکترونیکی و گردشگری سلامت اشاره کرد.

اوچی ضرورت تبدیل آبدرمانی‌های استان را به کلینیک‌های تخصصی یادآور شد و افزود: باید از روند آب تنی در این آب‌های گرم گذر کنیم تا با راه‌اندازی کلینیک‌های آبدرمانی تخصصی جذب گردشگران داخلی و خارجی بیشماری را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلفیق آب‌های گرم معدنی با ورزش‌های زمستانی به ویژه انتقال این آب به پیست آلوارس می‌تواند به تقویت گردشگری زمستانی کمک کرده و به نوعی اسکی‌بازان بیشماری را راهی این منطقه بکر کند.

اوچی اهمیت تغییر انگیزه سرمایه‌گذاران در تنوع‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه و ارائه سازگارهای مناسب در باز توزیع گردشگران در مناطق مختلف استان را یادآور شد و اضافه کرد: نباید گردشگری استان در سرعین متمرکز شود بلکه بهتر است باز توزیع حضور گردشگران در جنوب، شمال و غرب این استان مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: برندسازی در گردشگری یک اصل مهم است که کشورهایی همچون اتریش و سوئد توانستند با برند گردشگری زمستانی درآمدهای میلیاردی کسب کنند که ما نیز می‌توانیم برند گردشگری ورزش‌های زمستانی و یا حوزه سلامت را در سطح ملی و بین‌المللی به نام اردبیل مطرح کنیم.

اوچی ضعف فرهنگ در پذیرش گردشگران در برخی جوامع محلی و ضعف زیرساخت‌های الکترونیکی و تبلیغات مؤثر را در این بخش یادآور شد و اظهار کرد: ما با برنامه‌ریزی کوتاه مدت نمی‌توانیم گردشگری را به یک اقتصاد مولد تبدیل کنیم چرا که نگاه کوتاه مدت به سرعین آسیب جدی وارد کرده و این شهر را در مسیر توسعه گردشگری به حد انفجار رسانده است.

وی تصریح کرد: باید فصلی بودن گردشگری را به دائمی کردن حضور گردشگران در شمال استان با آب و هوای معتدل و جنوب این استان با جاذبه‌های متنوع تبدیل کنیم و از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تکراری و ملال‌آور به نوعی جلوگیری شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل ضرورت مدیریت یکپارچه محلی و منطقه‌ای را در حوزه گردشگری به همراه توجه به گردشگری فرهنگی و عشایری یادآور شد و گفت: ما باید آموزش را سرلوحه کار خود در احیای صنعت گردشگری کنیم و در کنار آن به محیط زیست نیز بها بدهیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.