×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امام جمعه اردبیل: بنده در عزل و نصب ‌ها هیچ دخالتی نمی‌کنم

به گزارش پایگاه خبری چشمه لر سرعین، به نقل از مهر اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار کرد: اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل با تلاشی شبانه‌روزی سعی کرد تا جایگاهی شایسته برای توسعه استان اردبیل خلق کند که قطعاً تلاش‌های او در تاریخ و حافظه مردم فراموش‌نشدنی خواهد بود.

وی تصریح کرد: استاندار سابق اردبیل مخلصانه و بدون تنش‌های سیاسی، جناحی و حاشیه‌ای تنها به اصل و متن خدمات‌رسانی توجه داشته و تلاشی خستگی‌ناپذیر در پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای داشت و به صراحت می‌توان گفت که خود را وقف توسعه استان اردبیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آرزوی موفقیت برای استاندار سابق اردبیل گفت: استاندار جدید اردبیل نیز در حساس‌ترین مقطع کشور و استان مسئولیت خطیری را بر عهده گرفته که بنده در بیان قابلیت‌های استاندار جدید زبانم بسته است.

عاملی افزود: در مدیریت صنعت، معدن و تجارت استان سید حامد عاملی توانمندی‌های خود را به شایستگی نشان داد که ارباب صنعت و تولید در باب مدیریت شایسته او صحبت‌ها و مباحث متعددی را مطرح کرده که باید به آن مراجعه کرد.

وی با توصیه به استاندار جدید اردبیل در حفظ وحدت و انسجام بیشتر در استان خاطر نشان کرد: امیدواریم همه اهالی استان به عنوان خانواده‌ای واحد به استاندار جدید کمک کنند تا در بخش‌های مختلف موفقیت به دست آید و بدون مرزبندی استاندار اردبیل نیز استاندار همه استان باشد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم استاندار جدید اردبیل به همه مناطق استان توجهی خاص داشته باشد تا منطقه‌ای مورد بی‌توجهی و یا کم لطفی قرار نگیرد بلکه انتظار می‌رود با درایت و شایستگی کارها و فعالیت‌های توسعه‌ای، عمران و آبادانی در همه مناطق مورد توجه بوده و در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در انتخاب مدیران و معاونان استانداری جز شایستگی نباید عنصر دیگری لحاظ شود و بهتر است مدیرانی توانمند در استان برای مسئولیت‌های مختلف انتخاب شود که قطعاً در رعایت این شایستگی‌ها ما بدون اینکه دخالتی در عزل و نصب‌ها داشته باشیم، انتظار داریم تا افرادی شایسته در مسئولیت‌ها به کارگیری شود.

عاملی ادامه داد: بنده در هیچ مقطعی از دولت‌هایی که بر سر کار آمدند در عزل و نصب‌ها دخالتی نداشته و حتی سفارشی نیز در این زمینه به مدیران و استانداران نکردم و امیدواریم در این دوره نیز مسئولان با شناخت و توانمندی افراد در گزینش آنها اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بنده حتی در ارسال نامه و ارجاع تقاضاهای مردم به دستگاه قضا به صراحت اعلام می‌کنم که با رعایت قانون و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها قضات به شکل مستقل در صدور آرا عمل کنند و باید مدیران و مسئولان با دست باز فعالیت کرده و پاسخگوی کارهای انجام شده باشند.

عاملی به انتخاب استاندار اردبیل و طرح مباحث حاشیه‌ای در این زمینه اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه بنده استاندار جدید اردبیل را به وزیر کشور و یا سایر دولتمردان توصیه نکردم بلکه سعی کردیم رزومه همه افراد و داوطلبان استانداری اردبیل را به وزارت کشور ارسال کنیم تا وزیر کشور با اختیار تام استاندار جدید را انتخاب کند و به هیچ وجه بنده در انتصاب سید حامد عاملی دخالت و یا توصیه‌ای نداشتم.

وی تصریح کرد: آنهایی که تهمت زده و مباحثی را به دروغ مطرح می‌کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند چرا که بنده برای استانداری سید حامد عاملی حتی یک قدم برنداشته و مواظب بودم تا حرکتی خلاف عرف و مبانی مطرح شده نداشته باشم.

عاملی افزود: حتی به نمایندگان استان در مورد هیچیک از کاندیداهای استانداری توصیه‌ای نکرده و اجازه ندادم تا سوءظنی در این زمینه به وجود آید بلکه سعی کردم امانتداری صدیق برای مردم بوده و به این امانت خیانت نکنیم.

وی با توصیه اخلاقی به استاندار جدید اردبیل در حوزه فرهنگی خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی امروز ریشه در معضلات فرهنگی دارد و انتظار ما این است تا استاندار جدید اردبیل به بخش فرهنگ اهتمامی جدی داشته و در حل مشکلات و نارسایی‌ها گام‌های جدی بردارد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در این مقطع حساس به دور از اختلاف نظرها و دودستگی‌ها بهتر است در مسیر افزایش عزت و توانمندی عمومی تلاشی جدی انجام شده و بتوانیم کشورمان را در حساس‌ترین مقطع در برابر نظام استکباری در مسیر توسعه روزافزون قرار دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.