×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

حجت الاسلام محمود اصغری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چشمه لر سرعین،، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت: بنا گفته علما و تاریخ نویسان اگر حضرت زینب (س) در کربلا حضور نداشت، این واقعه به کلی فراموش میشد و از یاد می رفت.

وی افزود: حضرت زینب (س) بود که بعد از شهادت امام حسین (ع) هدایت کاروان را را بر عهده گرفت و با ایراد خطبه آتشین خود برنامه های شوم یزیدیان زمان  را برهم زد و حقانیت واقعه کربلا را بر همگان آشکار ساخت.

امام جمعه سرعین گفت: علت نام گذاری این روز به نام “روز پرستار” این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها غافل نبود و تا آخرین لحظه، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سرعین با بیان اینکه پرستاری شغل ارزشمندی است که این سفید پوشان زحمتکش همیشه با قرار دادن خودشان در شرایط سخت، نجات جان انسان ها و مراقبت از آنها را انجام می دهند، ابراز داشت: با این شرایط موجود کرونایی شرایط برای این عزیزان بسیار سخت شده و ماه ها است که به دور از خانواده و عزیزان خود در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس با جان و دل خدمت می کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و مصادف شدن آن با روز پرستار، اذعان داشت: طولانی ترین شب سال میراثی از گذشتگان است که همیشه در آن شب به با هم و دور هم بودن توصیه شده است، ولی با این شرایط حاد کرونایی تقاضا می شود که امسال شب یلدا را نیز همانند سایر مناسبت های ماه های گذشته دور از هم و بصورت مجازی برگزار کنیم.

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: امید است مه با عمل به توصیه های مسئولین و رعایت پروتکل های بهداشتی، در آینده ای نزدیک جامعه ای سالم و عاری از ویروس منحوس کرونا را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.