×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افق ۵۰ ساله سرعین ترسیم شود/تعیین و تکلیف وضعیت جاده ارجستان در سال ۱۴۰۱

به گزارش چشمه لر ؛سیدحامد عاملی در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین اظهار کرد: باید طرح تحول شهرستان سرعین متناسب با استانداردهای بین المللی و با افق بلند مدت ترسیم شده و نسبت به بازنگری طرح جامعه و تفصیلی آن برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه مهمترین محور توسعه سرعین توجه به ظرفیت‌های گردشگری است افزود: درحوزه گردشگری باید هدفگذاری ها در راستای جذب سرمایه گذار و توسعه منطقی طبق آمایش سرزمینی در سرعین باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد:اعمال محدودیت در توسعه برخی صنایع با توجه به شاخصه گردشگری ضرورت دارد و نباید با نگاه محلی به شهر سرعین، جایگاه ملی و بین المللی این شهر را تنزل دهیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه برنامه ریزی جامع و کامل در راستای تولید ثروت و صیانت از محیط زیست طبیعی سرعین ضروری است بیان کرد:بازنگری در طرح تفصیلی و جامع شهر و محدودیت کاربری‌های گردشگری در سرعین سبب افزایش ارزش منطقه ای شده وباید به صورت مشخص کاربری‌های مسکونی و گردشگری تعیین تکلیف شود.

عاملی گفت: در ادامه ساخت و سازها در شهر سرعین طراحی ها باید به شکل استاندارد اجرایی شده و طرح های مصوب با نظر مشاور توانمند به نتیجه منجر شود.

وی با ابراز تاسف به جهت نبود فرهنگسرا در شهر توریستی سرعین اظهار کرد: ایجاد و احداث زیرساخت مجموعه فرهنگی در شهر گردشگری سرعین ضرورت دارد و برگزاری برنامه‌های فرهنگی – هنری برای مسافران و میهمانان در ماندگاری آنها تاثیر دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید اولویت‌ها با افق ۵۰ ساله مشخص شود عنوان کرد: با انتخاب یک مشاور توانمند اولویت های گردشگری با چشم انداز طولانی مدت تدوین شود و طبق برنامه ریزی ساخت و سازها و زیرساخت ها تداوم داشته باشد.

رییس شورای اداری استان بیان کرد: احداث موزه آب در سرعین، تکمیل هتل پنج ستاره تأمین اجتماعی، احداث پروژه باغمیشه با آبدرمانی مدرن، موج‌های آبی، هتل و مراکز اقامتی، نوسازی و تجهیز هتل‌ها و مراکز اقامتی و اعمال قوانین سهل و راحت در حوزه مالیات برای فعالان صنعت گردشگری یک امر ضروری است.

عاملی ادامه داد: صنعت گردشگری در ایام کرونا آسیب جدی دیده و باید با برنامه ریزی های کارشناسی شده و رعایت اصول بهداشتی در آینده این بحث جبران شود.

وی تکمیل محور ۱۰ کیلومتری سرعین به آلوارس و ساختمان دولت سرعین و اردی موسی را در سال آینده یادآور شد و بیان کرد: حل مشکل آب شرب سرعین به ویژه در فصل گردشگری تابستان با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان و حل مشکل مراکز اقامتی و کاهش ترافیک در فصول گرم سال از اهداف دستگاه های اجرایی در این شهرستان است.

استاندار اردبیل در مورد کمپ تیم‌های ملی گفت: با تأمین زمین و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی احداث کمپ تیم‌های ملی به جایگاه و ارزش این شهرستان می افزاید و برای پیگیری این موضوع جلسات جداگانه برگزار می شود.

عاملی گفت: فرعی یا اصلی شدن جاده ارحستان و بهسازی و تعریض این مسیر باید در سال آینده توسط اداره راه و شهرسازی و راهداری تعیین و تکلیف شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.