×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اعضای بدن هفدهمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

دکتر علی محمدیان در گفت و گو با خبرنگار چشمه لر اظهار کرد: زنده‌یاد پیمان اسدی شاعرلر ۴۰ ساله، اهل و ساکن اردبیل به دنبال خونریزی مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل بستری شده بود.

وی ادامه داد: با وجود اعمال مراقبت‌های درمانی، متاسفانه از بدو پذیرش نامبرده علائم مرگ مغزی مشهود بود و پس از تشخیص و تایید این امر توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده متوفی، صبح امروز (دوشنبه) پیکر وی برای اهدای اعضا به تهران منتقل شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

پیش‌تر ، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل چندی پیش با حضور در منزل سه خانواده اهداکننده عضو در اردبیل از ایثارگری‌های آنها تجلیل کرد و گفت: اعتقادات ریشه‌ای و عاطفی در استان در سطح بالایی قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.