×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اعتبارات نباید از طریق نمایندگان توزیع شود

به گزارش چشمه لر ؛علی نیکزاد ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه تالار شهر اردبیل اظهار کرد: مخالف واگذاری توزیع اعتبارات حتی به‌صورت محدود، به نمایندگان هستم؛ چون در این شرایط همه دستگاه‌ها انتظار دارند تا نماینده اعتبارات در اختیار خود را به مجموعه‌های مختلف اختصاص دهد.

وی افزود: بااین‌حال، در سال گذشته سعی کردیم اعتبارات در اختیار خود را به فعالیت‌های حوزه فرهنگی و مساجد اختصاص دهیم که در این زمینه سازمان برنامه‌وبودجه فعالیت‌های مناسبی را داشته است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: امسال نیز اعتبارات در اختیار نماینده را به حوزه فرهنگی اختصاص خواهم داد و امیدوارم بخشی از نارسایی‌ها برطرف و کاستی‌ها نیز جبران شود.

وی یادآور شد: ۷۵ درصد بودجه کشور در اختیار وزارتخانه‌ها است که به‌صورت متمرکز در استان‌ها توزیع می‌شود و مسئولان هر استان که بیشترین رایزنی و چانه‌زنی را داشته باشند، جذب اعتبارات بیشتری را خواهند داشت.

نیکزاد تصریح کرد: با اعتبارات اندک استانی و شهرستانی نمی‌توان پروژه‌هایی نظیر تالار شهر را به‌پیش برد و ضرورت دارد تا از ردیف‌های ملی برای تکمیل و تجهیز این فضای فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در ۱۲ سال گذشته برخی اقدامات انجام‌شده اما به‌هیچ‌وجه مطلوب و مناسب نبوده و ضروری است هر چه سریع‌تر این پروژه با تأمین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی ماده ۵۶ و ۲۰۰ میلیارد تومان وزارتخانه برای تجهیز و راه‌اندازی این پروژه اقدامات مؤثر و گام‌های جدی برداشته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تکمیل تالار شهر برای فعالان حوزه فرهنگی بسیار مهم است و ما به پشتوانه این مجموعه‌ها می‌توانیم در تربیت و تعالی انسان‌های فرهیخته، شایسته عمل کنیم.

وی تصریح کرد: باید جریان‌های فرهنگی، فکری، رسانه‌ای و هنری اثرگذار در کشور، موردحمایت قرار گیرند تا به معنای واقعی بتوانیم پیشبرد اهداف را شاهد باشیم.

نیکزاد ادامه داد: در جلسات متعدد توزیع ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار با محوریت دستگاه‌های فرهنگی در کشور موردتوجه قرارگرفته و قرار شده با عنوان تولید محتوا از طریق وزارت ارتباطات این اعتبار در اختیار فعالان حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ما در حوزه فرهنگ بدون وابستگی جناحی و حزبی سعی می‌کنیم پیگیر مطالبات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باشیم که در این زمینه در ماه‌های آینده مشکل ۱۸ نشریه استانی را برطرف کردیم.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به غفلت‌ها در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای پرداخته و افزود: این غفلت‌ها باعث شد تا سونامی فضای مجازی در ماه‌های گذشته اوضاع کشور را به هم بریزد و آثار و تبعات آن را در ابعاد مختلف به‌ویژه حوزه آموزش‌وپرورش شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد برخی بی‌مهری‌ها و بی‌حرمتی‌ها به جایگاه استاد و معلم هستیم که در دامن زدن به این شرایط به‌هم‌ریخته تربیتی، کرونا و شرایط فضای مجازی بسیار تأثیرگذار بوده است.

نیکزاد گفت: تلاش ما بر این است تا با حمایت از فضای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای جامعه بتوانیم آسیب‌های به وجود آمده را ترمیم و کاستی‌ها را به‌نوعی برطرف کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.