×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اردبیل مشکل کمبود آرد ندارد

به گزارش چشمه لر، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با اعلام این خبر، گفت: در این مدت یک‌هزار و ۵۰۰ تن آرد مازاد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان و مسافران در بین نانوایان استان توزیع شده است.
علی نوبخت افزود: آرد و گندم به اندازه کافی تامین و توزیع شده و برای فصل تابستان که شاهد ورود مسافران و گردشگران در استان خواهیم بود، هیچ کمبودی در آرد و نان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرانه مصرفی آرد در این استان بیشتر از سرانه کشوری است، افزود: سرانه آرد استان ۱۲.۷۰ کیلوگرم بوده و دلیل اصلی بالا بودن آن استفاده بیشتر مردم از نان سنتی و نبود مصرف نان صنعتی است.
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با اشاره به اینکه ماهانه ۱۶ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، گفت: ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی در استان اردبیل فعال هستند و همه این واحد‌ها به کارتخوان‌های جدید متصل شده‌اند.

نوبخت با اشاره به این که ۱۲ کارخانه تولید آرد در استان وجود دارد، گفت: نانوایان می‌توانند با استفاده از سامانه اینترنتی از هر کارخانه‌ای که بخواهند آرد خریداری کنند.

وی ادامه داد: هرماه کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، فرمانداری‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت خدمات بازرگانی دولتی از کارخانه‌های آرد استان بازدید کرده و ظرفیت ذخیره‌سازی گندم و آرد، مسائل بهداشتی، آزمایشگاهی، دستگاه‌های بوجاری وکیفیت آرد و گندم را بررسی می‌کنند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل هدررفت آرد در برخی از نانوایی‌های استان را یادآور شد و گفت: با اینکه با کنترل و دقت بسیار، آرد بین نانوایان استان توزیع می‌شود، اما سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان برای اولین بار نشان داد که بخشی از آرد یارانه‌ای توزیعی بین نانوایان به نان مردم تبدیل نمی‌شود و صرف سایر مصارف می‌شود.

نوبخت افزود: وضعیت ذخیره کالا‌های اساسی در انبار‌های این استان مطلوب بوده و کالا‌ها به اندازه کافی در انبار‌ها موجود است.

وی تامین کالا‌های اساسی را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت دانست که با حمایت از کشاورزان از طرق مختلف از جمله پرداخت یارانه، خرید تضمینی و واردات تلاش می‌کند این کالا‌ها به میزان مورد نیاز شهروندان تامین و با نظارت بر توزیع با نرخ مناسب و به وفور در بازار‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.