×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اردبیل استان ارزانی ها است/ قیمت بلیط آبگرم ها باید افزایش یابد

به گزارش چشمه لر ؛ رضا آستانی  با اشاره به اینکه آبدرمانی‌های استان کارکرد درمانی دارد و تفریحی نمی باشد، گفت: آبدرمانی‌ها نباید مانند استخرها و دیگر مراکز خدماتی شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده شود.

وی با تأکید بر اینکه این مبلغ بر روی قیمت تمام شده بلیط آبدرمانی‌ها محاسبه می شود حذف آن را از سوی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل خواستار شد و ادامه داد: مکاتبات از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به معاونت وزارت اقتصاد و دارایی کشور نیز انجام شده است.

آستانی با بیان اینکه قسمت عمده آبدرمانی‌های کشور در استان اردبیل و شهرستان سرعین متمرکز شده است، افزود: با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، جامعه آبدرمانی‌های استان اردبیل به تشکل گردشگری کشور معرفی شده است.

رییس هیات مدیره جامعه آبدرمانی‌های استان بیان کرد: آبهای گرم معدنی در راستای توسعه فعالیت‌ها و طراحی مجدد برخی از فضاهای داخلی و بیرونی بازسازی مجدد شده و آماده ارائه خدمات می باشد.

آستانی اضافه کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و با توجه به سپری شدن ایام بیماری کرونا با افزایش ۵۰ درصدی گردشگران و مسافران روبرو بوده‌ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه قیمت بلیط آبدرمانی‌ها افزایش نداشته است، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت محصولات بهداشتی و مصرفی و همچنین افزایش آب‌بها از سوی شرکت آب منطقه‌ای انتظار داریم با حداقل افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیط‌ها موافقت شود.

رییس هیات مدیره جامعه آبدرمانی‌های استان همچنین با اذعان بر اینکه در شرایط فعلی درآمد آبدرمانی‌ها کفاف هزینه‌هایی مانند افزایش مالیات، افزایش حق الزحمه کارکنان و افزایش حق بیمه ها را نمی‌دهد، تصریح کرد: استان اردبیل استان ارزانی‌ها است و میزبان مسافران از جای‌جای کشورمان هستیم و انتظار میرود حداقل افزایش قیمت بلیط‌ها را شاهد باشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.