×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اخذ بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استان اردبیل/ ۳۲۰میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن تخصیص یافت

به گزارش چشمه لر؛ سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان کرد: ظرف ۲ ماه گذشته از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استان اردبیل اخذ شد.

وی افزود: از این اعتبارات، ۸۴۰میلیارد تومان تخصیص یافته و ۲۰۰میلیارد تومان هم تا پایان ماه به استان اردبیل اختصاص خواهد یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌گرفته از سوی مدیران استانی برای جذب اعتبارات مصوب سال گذشته، این اقدامات گامی برای تکمیل پروژه‌های استان بوده و ادامه پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات به پروژه‌های مهم استان ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به تزریق ۹میلیارد تومان اعتبار به پروژه تالار شهر اردبیل و منابعی از محل ماده ۵۶، امیدواریم پیشرفت این پروژه که سال‌ها غیرفعال مانده بود، به ۸۰درصد برسد.

شتاب در اجرای نقاط بحرانی پروژه راه‌آهن با تزریق اعتبارات لازم/ ۳۲۰میلیارد تومان در ۲ ماه اخیر اختصاص یافت

وی گفت: سال گذشته نقاط بحرانی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اعم از تونل‌ها و پل‌ها اجرا نشده بود  که عمده منابع تزریق‌شده به این پروژه به نقاط بحرانی اختصاص داده شد و در حال حاضر به غیر از یک قسمت، سایر نقاط بحرانی اجرا شده است.

استاندار اردبیل افزود: ظرف ۲ ماه اخیر ۳۲۰میلیارد تومان منابع به پروژه راه‌آهن اردبیل اختصاص یافته و مصالح مورد نیاز آن خریداری شده که امید می‌رود با این‌که تکمیل آن همچنان نیازمند اعتبار است، اما با برنامه‌ریزی لازم این پروژه جمع‌بندی شود‌.

عاملی تصریح کرد: همچنین در بحث سد عمارت، نزدیک به ۷۴میلیارد تومان اعتبار برای بحث تملک تزریق شده و تلاش می‌شود تا پایان آذر آبگیری این سد آغاز و مشکلات منطقه نیز حل شود.

نیازمندی‌های اعتباری ۴۷ پروژه دارای ردیف ملی احصا شود

وی بیان کرد: با توجه به در حال اجرا بودن ۴۷ پروژه دارای ردیف اعتباری ملی در استان اردبیل، احصای نیازمندی‌های اعتباری این پروژه‌ها برای پیگیری افزایش اعتبارات در قانون بودجه سال آینده ضروری است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: استخراج پروژه‌ها به تفکیک شهرستانی و اعلام به نمایندگان برای پیگیری در مجلس و پیگیری‌های لازم برای پروژه‌هایی که نیازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ هستند، ضروری است و برای جذب منابع از محل ماده ۵۶ نیز باید اقدامات مورد نیاز افزایش شود.

لزوم توجه به تجربه‌های موفق اشتغال‌زایی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶

عاملی ادامه داد: با توجه به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال به استان‌ها، تدوین برنامه عملیاتی برای نتیجه‌گیری مطلوب از این تسهیلات و استفاده از تجربیات موفق در راستای اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی پردرآمد مورد تأکید بوده و لازم است تسهیلات تبصره ۱۶ به این قبیل مشاغل برای بازدهی بیش‌تر اختصاص یابد.

وی گفت: با توجه به اهمیت تدوین برنامه هفتم توسعه در کشور، باید مدیران حوزه‌های مختلف، نیازمندی‌ها و خلأهای قانونی برای لحاظ در برنامه هفتم را در دستگاه‌های زیرمجموعه احصا و اعلام کنند تا به مرکز اعلام و در قانون برنامه هفتم قرار گیرد.

پایان پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.