×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرعین با ۸ میلیون گردشگر؛ بودجه ۵ هزار نفر را دریافت می‌کند

به گزارش چشمه لر ،

محمود زنده‌دل نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر سرعین با اشاره به آغاز تعطیلات عید نوروز و افزایش حجم سفرهای نوروزی گفت: استان اردبیل و شهرستان سرعین از گردشگر پذیرترین مناطق کشور محسوب  می‌شود.

وی افزود: در سال جدید هم باتوجه به افزایش واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مناسب‌سازی‌های انجام گرفته هتل‌ها و مراکز آب‌درمانی شهرستان سرعین آماده پذیرش گردشگران عزیز است.

زنده دل ادامه داد: سرعین شهری کوچک با قابلیت‌های گردشگری بسیار زیاد است. چشمه‌های جوشان، کوه سربه فلک کشیده سبلان، اولین پیست اسکی طبیعی ایران، آب و هوای بهشتی، چشمه‌های آب گرم و … بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

عضو شورای شهر سرعین اضافه کرد: سرعین با وجود اینکه در مجموع ۵ هزار نفر جمعیت دارد در سال میزبان ۸ میلیون گردشگر از جای‌جای ایرن و جهان است. متاسفانه این جمعیت شناور در بودجه‌ریزی لحاظ نمی‌شود و بودجه تخصیص یافته برای سرعین به اندازه همین جمعیت ثابت یعنی ۵ هزار نفر است. در حالی که می‌دانیم ورود گردشگر به شهر هزینه‌های زیادی دارد که باید از بودجه شهرداری پرداخت شود.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: همچنین سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده با تعداد جمعیت لحاظ می‌شود و شهر سرعین به دلیل جمعیت کم این سهم چندانی از این مالیات ندارد.

وی ادامه داد: ساخت زیرساخت برای ۸ میلیون نفر گردشگر سالانه برای شهرداری هزینه‌های زیادی دارد در صورتی که درآمد شهرداری این شهر کم است. بودجه هم مطابق با جمعیت ثابت پرداخت می‌شود. بنابراین باید این سوال پرسیده شود که این هزینه باید از کجا تامین شود؟

زنده دل تصریح کرد: این در صورتی است که سرعین شهری با گردشگر جهانی است و باید آبروی ایران را حفظ کند. از این رو نیاز است که توجه ویژه‌ای به بودجه این شهر شود.

عضو شورای شهر سرعین با بیان این اینکه سرعین یک ویژگی خاص دیگر نیز دارد توضیح داد: شهر سرعین با این وسعت ۴ هزار و ۴۰ هکتار مترمربع و ۵ هزارنفر جمعیت بعد از شهر مشهد بیشترین هتل آپارتمان را دارد. این شهر دارای بیش از ۲۰۰ هتل آپارتمان است.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها همچنین به گردشگران نوید داد که در سال جدید در صورت مسافرت به سرعین می‌توانند از پارک‌های آبی و هتل‌هایی که به تازگی ساخته شده‌ است استفاده کنند. مبلمان شهری نیز نوسازی شده است و در مجموع گردشگران می‌توانند از چهره جدید شهر لذت ببرند.

زنده‌دل همچنین به هزینه سفر به سرعین اشاره کرد و گفت: باوجود هتل‌های بی‌شمار هزینه سفر به سرعین بسیار منطقی و حتی کم است چرا که برای همه سلیقه‌ها و همه اقشار هتل‌هایی یک ستاره تا ۵ ستاره در نظر گرفته شده است و در مجموع اقامت در شهر سرعین می‌تواند یک سفر لذت بخش با هزینه کم باشد.وی افزود: همچنین در راستای جذب سرمایه‌گذار ما بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده کرده‌ایم و زمینه سرمایه گذاری در ساخت پارک‌های آبی، هتل و مهمانپذیر، شهربازی و … را فراهم ساخته ایم تا سرمایه گذاران محترم با اطمینان بتوانند سرمایه گذاری کنند.

زنده دل همچنین خبر داد: ما در کنار بسته‌های سرمایه گذاری تمام عوارض‌ها را برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری رایگان کرده ایم.

 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.