×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

خشکسالی صنعت گردشگری ارمغان کرونا/ضریب اشغال مراکز اقامتی استان اردبیل صفر است

جعفر بذری؛ بازرس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار چشمه لر گفت: با به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در کشور ۱۰۰ درصد مراکز اقامتی استان اردبیل خالی از مسافر شده است.

وی افزود: کلیه مراکز اقامتی استان با تصمیم مسئولان استانی ودرراستای اعمال موارد پیشگیرانه فعلا از پذیرش مسافر خودداری می نمایند ودر تعطیلی مطلق بسر می برند.

بذری تصریح کرد ،البته تعطیلی مطلق به معنی کم شدن هزینه های مراکز نیست و هزینه های مراکز به اضافه برخی هزینه های جانبی بدون هیچگونه درآمدی پابرجاست وبهره برداران مراکز هزینه هارا فعلا شخصا متقبل شده اند.

بذری ادامه داد:در صورت ادامه دار بودن واستمرار تعطیلی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم فقط در صنعت هتلداری استان و ۲ هزار نفر بصورت مستقیم در خانه مسافرها فقط در استان اردبیل بیکار می شوند وضربه مهلکی بر پیکره صنعت هتلداری وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: همکاران ما از آبانماه سالجاری هیچگونه در آمدی از مراکز خود نداشته و چشم به درآمدزایی تعطیلات نوروزی داشتند که با شیوع کرونا عملا از این در آمدزایی نیز محروم شدند.

بذری گفت: در این برهه از مسئولان دولتی درخواست حمایتهای بلاعوض را داریم و صرف به تعویق افتادن اقساط بانکی و… مشکلی برای صنعت هتلداری حل نخواهد کرد.

رییس جامعه هتلداران استان اردبیل در ادامه افزود: شیوع کرونا باعث خشکسالی در صنعت گردشگری کشور شده و امیدواریم دولت با اعطای تسهیلات بلاعوض مانع از ورشکستگی فعالان وتضعیف صنعت گردشگری کشور شود.

انتهای پیام/م

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.